Városlista
2024. április 30, kedd - Katalin, Kitti

Hírek

2014. November 25. 05:00, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon

A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon

A férfiak 20, a nők csupán 10 százalékát nem érdeklik a közösségi oldalak. Szinte százszázalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. A közösségi oldal tábora nemcsak nagy, hanem aktív is: a netezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is - olvasható aMetropolmai számában.

A KutatóCentrum Web 2.0 Report című friss felméréséből kiderül, hogy a Google+ ismertsége megközelíti a Facebookét, 87 százalék hallott már a szolgáltatásról. A 18–60 éves magyar internetezőknek viszont csak 55 százaléka tagja az oldalnak, és a regisztráltaknak 43 százaléka számít aktív felhasználónak. A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közösségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen.

Ezek az oldalak más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18–29 évesek és a nők a legaktívabbak – mondta Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.

A 18–29 évesek és a nők más közösségi oldalakon is a legaktívabb felhasználónak számítanak: a 35 százalékos átlaghoz képest többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45, 18–29 évesek: 59 százalék). Emellett előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat, lépnek be csoportokba, és egyre gyakrabban lépnek be mobilról közösségi oldalakra

4,4 millió magyar felhasználó

70 százaléka a magyar internetezőknek napi szinten használja valamelyik közösségi platformot. A SocialDaily statisztikája szerint Magyarországon jelenleg 4,4 millió Facebook-felhasználó van. A nők aránya 52,17 százalékos, míg a férfiak jelenléte 47,83 százalékos az oldalon.

A felhasználók több mint negyede (26,4 százaléka) a 25–35 éves korosztályból kerül ki, életkor szerinti bontásban ők képviselik a legnagyobb csoportot. Alig lemaradva, 25,5 százalékkal a 18–25 éveseké a második legnépesebb tábor az oldalon, akiket 22,7 százalékkal követnek a 35-45 évesek. A 13–18 évesek a hazai felhasználók 14,1 százalékát jelentik.

Meg kell jegyezni, hogy az eloszlást némiképp torzítja, hogy az egyes generációk létszáma között jelentős eltérések vannak. Másrészt ahogy haladunk a fiatalabb korosztályok felé, annál nagyobb arányú a Facebook-használat.

Az adatokból néhány érdekesség is kiderül: a felhasználók 41 százaléka kapcsolatban él, 15 százalék egyedülálló, ugyanakkor 44 százalék nem adott ilyen jellegű információt magáról. Körükben a legnépszerűbb úti célnak Németország, Anglia és Hollandia számít.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.

2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld

Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán

A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el

2024. Április 30. 06:00, kedd | Belföld

Látványos fotókon a Magyar Honvédség gyakorlata