Városlista
2020. szeptember 23, szerda - Tekla

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 22. 15:06, kedd | Külföld

Nem zuhant tovább a kőolaj ára

Hétfői nagy esést követően kedden már csak minimálisan csökkent a kőlaj világpiaci ára.

2020. Szeptember 22. 12:00, kedd | Külföld

Korrupciós vádak miatt börtönbüntetésre ítélték Kínában az államfőt kritizáló ingatlanmágnást

Korrupciós vádak miatt 18 év börtönbüntetésre és pénzbírságra ítélték egy kínai állami ingatlanvállalat igazgatótanácsának korábbi elnökét, aki az év elején nyilvánosan kritizálta Hszi Csin-ping kínai elnököt

2020. Szeptember 22. 11:02, kedd | Külföld

Csütörtöktől este 10-ig tarthatnak nyitva az angliai vendéglátóhelyek

Csütörtöktől az angliai vendéglátóhelyek este tíz óráig tarthatnak csak nyitva a koronavírus-járvány megfékezése végett - közölte hétfő éjjel Boris Johnson brit miniszterelnök hivatala.

2020. Szeptember 22. 09:04, kedd | Külföld

A fertőzöttek száma átlépte a 31 milliót, a halottaké meghaladta a 963 ezret

Már 31 245 797 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 963 693, a gyógyultaké pedig 21 394 593 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem keddi összesítése szerint.