Hírek
2012. Augusztus 21. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: MTI
A sovány tej a megoldás?
Vizsgálatok igazolták, hogy a sovány tej és származékai hatékonyan segíthetik, szerencsés esetben helyettesíthetik a vérnyomáscsökkentő gyógyszereket.
A magas vérnyomás általában nem okoz panaszt, de a szív- és érbetegségek egyik legfontosabb kockázati tényezője, a szélütés, az agyi katasztrófa szempontjából az első számú rizikófaktor.
Igen sokan irtóznak a tabletták szedésétől, viszont a megfelelő táplálkozás hatékonyan csökkentheti ezt a kockázati tényezőt. Yves Pouliot kanadai professzor összefoglalta a tej vérnyomáscsökkentő hatására vonatkozó adatokat. Tanulmánya a Dairy Nutrition című szakfolyóiratban jelent meg.
A tejfélék vérnyomáscsökkentő hatásában az egyik legfontosabb tényező a bőséges kalciumbevitel. Ráadásul a tejben lévő kalciumról kimutatták, hogy biológiai beépülése sokkalta jobb, mint a táplálékkiegészítők vagy tabletták formájában bejuttatott kalciumé. Hasznos még a tejben lévő magnézium és kálium is.
A tej vérnyomáscsökkentő tulajdonságának legfontosabb elemét a bioaktív peptidek jelentik, amelyeknek hatásmódja hasonló az egyik legerélyesebb vérnyomáscsökkentő gyógyszer, az úgynevezett ACE-gátló készítményekéhez. Hollandiában a Wageningen Egyetem kutatói kétezernél több 55 évesnél idősebb, panaszmentes ember egészségét figyelték. Két év után 30 százalékkal kevesebbnek lett magas vérnyomása azok közül, akik a legtöbb sovány tejterméket fogyasztották. A zsíros tejtermék, a vaj és a sajt nem volt ilyen védő hatású.
Ralston ausztráliai professzor a Journal of Human Hypertension folyóiratban közölte több vizsgálat összesített eredményeit, amelyek megegyeztek az előző adatokkal: a zsírszegény tejtermékek csökkentik a vérnyomást - adta közzé az MTI.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 07. 12:00, vasárnap | Életmód
Medvetámadásban meghalt egy 34 éves erdélyi férfi
Medvetámadás halálos áldozata lett szombaton egy fiatalember az erdélyi Küküllőprod (Prod) falu bejáratánál - közölte az Agerpres hírügynökség.
2026. Június 06. 14:00, szombat | Életmód
Megkezdődött a balatoni kompkikötők felújítása, a közlekedés zavartalan
Megkezdődött a balatoni kompkikötők komplex felújítása, a 6 milliárd forint hazai forrásból 2027 végéig elkészülő kiemelt állami beruházás munkálatai alatt a kompközlekedés zavartalan
2026. Június 05. 12:00, péntek | Életmód
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központja jöhet létre Szentendrén
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központját alapozza meg az ABZ Innovation Kft. Szentendrén mintegy 2,7 milliárd forintos beruházással - mondta az ABZ Drone Kft. ügyvezetője.
2026. Június 04. 16:00, csütörtök | Életmód
Zorán: ötven éve szólóban, ritkaságok lemezen
Ötven évvel ezelőtt írt először dalokat Zoránnak Presser Gábor, gyakorlatilag ezzel indult a népszerű előadó szólópályafutása.
