Hírek
2011. Július 11. 14:45, hétfő |
Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online
Alonso a riválisok otthonában nyert először

Fernando Alonso a Red Bull- és a McLaren-istálló hazai versenyén, a silverstone-i Brit Nagydíjon aratta idei első győzelmét.
A spanyol pilóta a vizes pályán elkezdett versenyen nem túl jó rajt után a felszáradó pályán felgyorsult, és végül magabiztosan utasította maga mögé riválisait. A Red Bull versenyzői az utolsó körökben összecsaptak, de a pole pozíciós Mark Webber nem tudta megelőzni Sebastian Vettelt. A trükkös kipufogók korlátozása a jelek szerint a Ferrarinak kedvez.
Fantasztikusan lüktető Brit Nagydíjat nyert meg Fernando Alonso vasárnap délután az újjáalakított silverstone-i versenypályán, a futam derekán még a 4. helyen álló Ferrari-pilóta jól sikerült kerékcseréjét, autója száraz pályás tempóját és fő riválisai hibáit kihasználva győzni tudott. Diadala egybeesik a trükkös kipufogók visszaszorításának időpontjával, ami egyértelműen arra utal, hogy a Ferrari járt legjobban a szabálymódosítással.
A Red Bull a 2. és a 3. helyet így is megszerezte, a pole-ból induló Mark Webber a rajtnál veszítette el a vezetést (az idén két pole-ja ellenére még egy kört sem fejezett be az élen), Sebastian Vettel pedig a 2. boxkiállásoknál, amikor lassan került fel autójára a bal hátsó kerék. Alonso ekkor került az élre, és faképnél hagyta a mezőnyt, végül 16.5 másodperccel verte meg Vettelt.
A végén a két Red Bull nagyot csatázott, de Webberre rászóltak, hogy ne kockáztasson, tartsa meg 3. pozícióját, mielőtt baj történne.
Érdekes jelenetek zajlottak a 4. helyért vívott csatában is, a verseny elején szélvészgyorsan száguldó, a 10. rajtkockából a futam derekán a 2. helyre felzárkózó Lewis Hamiltonnak spórolnia kellett az üzemanyagával, ami miatt utolérte Felipe Massa. A brazil az utolsó kanyarkombinációban előzött is, de az agresszívan védekező Hamilton kisebb koccanás után visszaverte a támadást.
A McLaren másik pilótája, Jenson Button rémesen zárta hazai futamát, utolsó boxkiállásánál nem rögzítették jól a jobb első kerekét, ezért félre kellett állnia.
Pontokat szerzett még Nico Rosberg, Sergio Pérez, Nick Heidfeld, Michael Schumacher és Jaime Alguersuari is. A 42 éves németet Kobajasi Kamuival történt ütközése miatt megbüntették – aki szabálytalankodott Silverstone-ban, igencsak ráfaragott, ezúttal ugyanis Charlie Whiting versenyigazgató utasítása alapján nem boxutcán áthajtásos, hanem stop-and-go büntetést szabtak ki a sportfelügyelők, mert előbbi pönálé csak nyolc másodperces időveszteséget jelentett a pályán haladókkal szemben.
ELŐZMÉNYEK
A győztesnek járó díj átadására meghívott Harry herceg mellett az eső is megérkezett a rajt előtt, a csapatok tanácstalanul álltak a rajtrácson, mitévők legyenek, a pálya egyik fele ugyanis teljesen száraz maradt. Jenson Button szerint viszont néhány kanyarban csak a vizes pályás gumikkal volt biztonságos átmenni a rajtrácsra vezető körben.
A rajt előtti pillanatok érdekessége volt, hogy valójában mi is történt a kipufogók ügyében. A sajtó szerint a Ferrari és a Sauber visszautasította a Brit Nagydíjon még mindenképpen érvényben lévő korlátozás törlését, de Bernie Ecclestone azt mondta a BBC-nek, hogy megszületett az egyezség, míg Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint már csak egy istállót kell meggyőzni, hogy fogadja el a korlátozás év végére halasztásáról szóló egyezményt.
Pár perccel a rajt előtt kisütött a nap, de a pilóták többsége a intermediate gumikon indult el a felvezető körre, az élmezőnyből mindenki a világoskék felirattal ellátott gumikon ment.
A célegyenes áthelyezése miatt az idén nem a Copse-, hanem az Abbey-kanyar az első, a kanadaihoz hasonlóan szinte telt gázas kanyar a nagy fékezést igényló kettes előtt.
A FUTAM KRÓNIKÁJA
A rajt Vettelnek sikerült a legjobban, elhúzott Webber mellett, és a lassú szakaszhoz érve kis híján Alonso is elment az ausztrál mellett. Button és Hamilton is jól rajtolt, előbbi Massa mellett ment el, utóbbi feljött a 10.-ről a 7. helyre.
Hamilton a 2. körben Paul di Restát megelőzte, majd a lelassuló Button mellett is elment, akárcsak korábban Massa. A 2. kör végén Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Di Resta, Kobajasi, Schumacher, Maldonado volt a sorrend.
Vettel a 3. körben 3.4 másodperccel vezetett Webber előtt. A 4. körben a Massát üldöző Hamilton a Brooklands-kanyarban kisodródott, elhagyta a pályát, de Massa mögött folytatta.
A 13. helyről rajtoló Schumacher az 5. körben Kobajasit megelőzve már a 8. helyen száguldott, mérnökétől még két-három kört kért a száraz gumikra való átállás előtt. Kobajasi visszavette pozícióját.
Alonso a 8. körben megközelítette Webbert, Hamilton pedig ismét felzárkózott Massára. Kobajasi ütközött Schumacherrel, megpördült, többen is elmentek mellette.
Vettel 9 kör után 8.5 másodperccel vezetett, a pálya még túl vizes volt a slick gumikhoz. Schumacher kényszerből ezt tette, a Kobajasival történt ütközés során ugyanis eltört az első légterelője, amelyet szintén lecseréltek.
Új gumijain Schumi volt a leggyorsabb a pályán. A többiek azonnal reagáltak,szintén kimentek a boxba slickekért. Kobajasi és Maldonado kis híján összeütközött egymással.
Vettel és Massa még egy körig kint maradt, a 13. körben ők is szervizeltek.
A két Red Bull maradt az élen, Alonsóra feljött Hamilton, míg Button Massát támadta, és a DRS-zóna utáni kanyargós részen el is ment a brazil mellett. Hamilton a 15. körben elhúzott Alonso mellett, és már 3. volt. A közönség élvezte a McLaren-pilóták parádéját, a hideg, helyenként nedves aszfalt egyértelműen a wokingiak kezére játszott.
Webber közben felzárkózott Vettelre, már csak 1.2 másodperc volt kettejük között, ám utóbbi is rákapcsolt.
Schumacher a 16. körben letöltötte stop-and-go büntetését, amelyet Kobajasival történt ütközése miatt szabtak ki rá. Charlie Whiting versenyigazgató a futam előtt közölte a pilótákkal, hogy Silverstone-ban nem ússzák meg boxutcai áthajtásos büntetéssel a szabálytalanságokat.
Vettel valóban rákapcsolt, a 18. körre 3 másodperc fölé nőtt az előnye, miközben Hamilton fokozatosan felzárkózott Webberre. Az első három mögött Alonso, Button, Massa, Di Resta, Sutil, Rosberg, Pérez volt a sorrend.
A 20. körben Kobajasi a boxutcai incidensért szintén stop-and-go büntetést kapott, s le is töltötte.
Alonso felgyorsult a felmelegedő gumijain, a 22. körben az első négy helyezett 8 másodpercen belül volt. A ferraris felzárkózott Hamiltonra, és a 24. körben támadást indított, a DRS-zónában el is húzott a mclarenes mellett.
Hamilton beállt a boxba, Massa mögé jött vissza, miközben Kobajasi motorhiba miatt kiállt. Alonso egyre inkább megközelítette Webbert.
Di Resta boxkiállását elszúrta a Force India, Sutil kerekeit hozták ki neki, ami szabálytalan, és több mint tíz másodpercig vesztegelt, mire megkapta a sajátjait. A pályára visszaérve Buemit támadta, a két autó összeért, a skót első légterelője eltörött, a svájci defektet kapott.
A 26. körben Webber, Button, Massa és Sutil is szervizelt, egy körrel később Vettel és Alonso is kiállt. A Red Bull nagyon elrontotta a boxkiállást, a bal hátsó kerekét később megkapó Vettel csak Alonso mögött jött ki.
A spanyol átvette a vezetést, mögötte Hamilton, Vettel, Webber lett a sorrend, őket követve nem messze Button érkezett.
Az ötödik helyezett a 29. körben 10 másodpercen belül volt az elsőhöz képest, Massa 3 másodperccel volt Buttonhoz képest. Az első tízet Rosberg, Pérez, Heidfeld és Alguersuari egészítette ki.
Alonso a 30. körben 1.2 másodpercet vert Hamiltonra, akit Vettel támadott, de hiába használta a DRS-t, Di Resta lekörözése miatt Hamilton hátsó légterelője is nyitva volt. A 31. körben két másodperc volt a köridők közti különbség.
A 33. kör után Alonso már 8.3 másodperccel vezetett, Vettel még mindig Hamilton mögött volt. Button egyre közelebb került az egyik kanyart elhibázó Webberre.
Vettel a 36. körben, 15-tel a vége előtt a boxba állt új kerekekért, hátha így Hamilton elé kerülhet. A következő körben a mclarenes is szervizelt, és Vettel mögött folytatta. A 38. fordulóban Webber is kijött új kerekekért, a Massát utolérő Vettel pedig a verseny leggyorsabb körét futotta.
A német könnyedén megelőzte a brazilt. Alonso a 39. kör végén szervizelt, akárcsak Button. A spanyol az élre jött vissza, Button autója viszont a boxutca végén leállt, mert rosszul volt rögzítve a jobb első kereke. „Nincs fent a kerék, srácok" – mondta Button a rádión.
Alonso mögött Vettel, Hamilton, Massa, Webber sorrend alakult ki, a brazilnak még egy boxkiállása hátravolt. A 41. körben a boxba jött, Rosberg előtt, s az 5. helyen folytatta. A Mercedes-pilóta mögött Pérez, Heidfeld, Schumacher és Alguersuari haladt.
Hamiltonnak üzemanyag-problémái voltak, ezért azt mondták neki a boxból, vegyen vissza a tempóból, különben nem bírja a verseny végéig. Webber sokkal gyorsabb volt nála, hamar utolérte.
Alonso a 44. körben már 15.2 másodperccel vezetett Vettel előtt, Hamilton 4.3-ra volt Vetteltől, de inkább hátrafelé kellett figyelnie.
A 46. körben Webber a DRS-zónában simán elment Hamilton mellett, és feljött a 3. helyre.
A McLaren-pilótának továbbra is óvatosan kellett vezetnie, de Massa egyre inkább közeledett feléje.
A két Red Bull között is csata alakult ki, Webber az utolsó előtti körben Vettel nyakán lihegett.
A végén Webber nem tudott előzni (felszólították a boxból, hogy ne kövessen el butaságot), Vettel lett a 2., és Hamilton is vissza tudta előzni Massát egy kisebb koccanás után.
A győzelem Fernando Alonsóé lett, a Ferrari először nyert az idén.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.