Hírek
2015. November 28. 05:16, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Gázközlekedés-fejlesztési projekt indul Magyarországon

Gázközlekedés-fejlesztési programot indít a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület, a 17 millió euró költségvetésű PAN-LNG Projekt megvalósításával Magyarország 2017-re becsatlakozhat az európai LNG-töltőhálózatba
Az egyesület az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében ismertette, hogy a PAN-LNG Projektet az idén beválasztották az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatható projektjei közé, a beruházás 85 százalékos európai uniós forrásból valósul meg. A koncepció finanszírozására vonatkozó szerződést a napokban írták alá Brüsszelben.
A közlemény szerint az MGKKE által kidolgozott program elsődleges célja a földgáz alapú közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra magyarországi kiépítésének előkészítése és az első LNG- (csepfolyós földgáz), valamint a meglévő CNG- (sűrített földgáz) üzemű járműveket egyaránt kiszolgáló töltőpontok kialakítása, ezek gázellátásának biztosítása. A projekt során legalább öt - a távolsági áruszállítást és a helyi közlekedést egyaránt kiszolgáló - cseppfolyósított és sűrített földgázt kínáló töltőállomás létesítenek 2017-ig, az első kutak a főbb fuvarozási útvonalak, illetve autópályák mentén épülnek fel.
A projektben vállalt feladatok között szerepel legalább 20 darab LNG üzemű, nehéz teherautó forgalomba állítása és környezetvédelmi, energiahatékonysági, gazdasági monitorozása is.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az LNG-töltőhálózat fejlesztése mellett Magyarország feladata a 2014/94/EK irányelv alapján, hogy bővülön a CNG autók töltőhálózata is 2020-ig. Jelenleg hét hivatalos CNG-töltőállomás működik Magyarországon, az MGKKE számításai szerint ugyanakkor legalább 100 CNG kútra volna szükség, az Európai Unió által támasztott követelmények teljesítése érdekében.
A CNG - nem azonos az LPG néven ismert autógázzal - 200 bar nyomásra sűrített metángáz, amely lehet földgáz vagy megújuló forrásból származó kísérőgáz is. Molekulaszerkezete miatt a metán égésekor sokkal kevesebb káros anyag fejlődik, és kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint más hajtóanyagok esetében. A CNG meghajtású járművek szén-dioxid-kibocsátása a dízelmotorokénál mintegy 10 százalékkal, a benzinmotorokénál mintegy 25 százalékkal kisebb. A metángázzal hajtott motorok szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig a szigorú EURO6 norma előírásai által megszabott határérték alatt marad.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 07. 07:35, kedd | Belföld
Lázár János: egy régi és mély sebet gyógyított be a magyarországi M6-os és a horvátországi A5-ös autópálya összekötése
Egy régi és mély sebet gyógyított be a magyarországi M6-os és a horvátországi A5-ös autópálya összekötése.
2025. Október 07. 07:35, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: nem Ukrajna elnöke fog dönteni az EU-csatlakozásról
Nem Ukrajna elnöke fogja eldönteni, hogy országa csatlakozhat-e az Európai Unióhoz, hanem a tagállamok, márpedig a magyar emberek már döntöttek
2025. Október 07. 07:33, kedd | Belföld
NGM: megkezdődnek a tárgyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról
Megkezdődnek a tárgyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfőn az MTI-vel.