Városlista
2025. szeptember 14, vasárnap - Szeréna

Hírek

2013. Január 30. 05:00, szerda | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

GfK: tovább csökkent az akciós újságok száma

GfK: tovább csökkent az akciós újságok száma

A GfK Hungária Leaflet Monitor adatai szerint tovább csökkent a kereskedők akciós újságjainak száma, legnagyobb mértékben a diszkontok esetében. Az élelmiszer-vegyi áru kategóriában hirdetett termékek száma az „egyéb konzerv áruk” kategóriát leszámítva csökkent, az alkategóriák közül leggyakrabban a felvágottak szerepelnek a leafletekben. Az akciós újságokban ugyanakkor növekvő számban jelennek meg az olyan technikai újdonságok is, mint a táblagépek vagy az e-könyv olvasók.

Az adatok azt mutatják, hogy a vásárlók racionalizálódó döntéseire válaszul – a korábbi évek trendjeinek megfelelően – újra csökkent, mintegy 10 százalékkal, a kereskedők által publikált akciós újságok száma. Míg 2011-ben országosan 1144 leaflet jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot jelentettek meg az áruházak és áruházláncok.A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, így a barkácsáruházak kiadványainak száma 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi láncok újságjainak száma 4 százalékkal nőtt. A drogériák leafletpiaci aktivitása nem változott a 2011. évhez képest. A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg. A kiadványok számának csökkenése ugyanakkor magával vonta a terjedelem bővülését a hipermarketek és a szupermarketek esetében.

Egy leaflet átlagos érvényességi időtartama továbbra is két hét, az átlagos terjedelem viszont a 2011-es 16,7 oldalról kis mértékben, 17,5 oldalra bővült 2012-re.A szezonalitás jelentősége valamelyest csökkent az előző évhez viszonyítva: akkor a kereskedelmi szempontból kiemelkedő időszaknak számító iskolakezdési szezonban, a harmadik negyedévben a 27 százalékot is elérte a hirdetett termékek száma, tehát meghaladta az időarányos átlagot. 2012-ben ugyanakkor ez az arány valamivel az átlag alatt, 24 százalék körül volt.Az iskolakezdés hónapjai tehát nem emelkedtek ki 2012-ben, az összes termékek 9 százalékát hirdették augusztusban és 7 százalékát szeptemberben,szemben a 2011-es 9 és 10 százalékos adatokkal. Az élelmiszer-vegyi áru kategóriában hirdetett termékek száma 6 százalékkal csökkent, ami abszolút számban – az „egyéb konzerv áruk”-at leszámítva – az összes fő kategóriát érintette.

Az FMCG termékkategóriák, melyek hirdetéseinek száma a legnagyobb mértékben változott 2012-ben az előző évhez képest. Az alkategóriák közül 2012-ben legtöbbet a felvágottakat (6768 db), bort (5363 db), a virslit-kolbászt (4924 db) és a sört (3956 db) hirdettek a kereskedők akciós újságokban. A szokásos termékeken felül a leafletek lapjain a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, 2012-ben viszont már ennek több, mint háromszorosa volt ez a szám (462). Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 12. 07:21, péntek | Életmód

Balatoni Katalin: az iskola a tudásé, nem a politikáé

Az iskola a tudásé, nem a politikáé – hívta fel a figyelmet Balatoni Katalin miniszterelnöki biztos a Facebookon csütörtökön.

2025. Szeptember 11. 07:21, csütörtök | Életmód

Sodró Eliza kapta idén a Kaszás Attila-díjat

Sodró Eliza kapta meg idén a Kaszás Attila-díjat - olvasható a Radnóti Színház Facebook-oldalán, ahol gratulálnak társulatuk tagjának az elismeréshez.

2025. Szeptember 10. 07:41, szerda | Életmód

Ügyességi és gyorsasági lovasprogramokkal is várja a közönséget a Nemzeti Vágta

Ügyességi és gyorsasági lovasprogramokkal várja a közönséget a Nemzeti Vágta, amelynek háromnapos futamain több mint 100 lovas indul október első hétvégjén Szilvásváradon.

2025. Szeptember 09. 07:26, kedd | Életmód

Tíznapos országjárásra indult az első születésnapját ünneplő Csukás Meserádió

Tíznapos országjárásra indult az egyéves születésnapját ünneplő Csukás Meserádió; a turné Veszprémből indult hétfőn, ahol játékos programok, köztük a közmédia munkatársainak meséi várták az óvodás korú gyerekeket.