Hírek
2011. Október 24. 14:21, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

A kormány október 20-án az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) működéséhez szükséges intézkedésekről döntött.
e szerint haladéktalanul lehetővé kell tenni, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók és az ügyintézést biztosító szervezetek minél gyorsabban csatlakozhassanak az EFER-hez, s átfogó hatásvizsgálat készítését is elrendelte – derül ki a Magyar Közlöny 123. számában közzétett kormányhatározatból.
A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszternek – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala bevonásával – haladéktalanul lehetővé kell tennie a pénzforgalmi szolgáltatók minél gyorsabb csatlakozását az EFER-hez. A kormány elrendelte továbbá, hogy 2012. január 31-ig készüljön átfogó hatásvizsgálat az elektronikus fizetés bevezetésének lehetőségéről valamennyi ágazatba tartozó – hatósági vagy nem hatósági – ügyintézés, valamint elektronikus közszolgáltatás vonatkozásában. A hatásvizsgálat elkészüléséért valamennyi miniszter felelős.
A hatásvizsgálatnak fel kell tárnia, hogy az EFER igénybevételével teljesíthető fizetés milyen ügytípusok, illetve fizetési összeghatárok esetében indokolt, összevetve az EFER igénybevételével, illetve az a nélküli fizetések felmerülő költségeit, figyelembe véve a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésével kapcsolatos kormányzati vállalásokat. A hatásvizsgálatok értékelése alapján a nemzetgazdasági miniszternek a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával jelentést kell készítenie a kormány részére 2012. február 29-ig.
A kormány döntött arról is, hogy a jelentésben tett megállapításokban érintett miniszterek tegyék meg a szükséges lépéseket az ügyintézést biztosító szervezetek EFER-csatlakozása érdekében, ideértve az ágazati jogszabályok felülvizsgálatát is. Ennek határideje 2012. május 1. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) május 30-án jelentette be, hogy az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre, amelyet első lépésben az okmányirodák és a NAV vettek használatba. Az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor.
A projekt 2008-ban kezdődött, a munkában a Magyar Államkincstár, az okmányirodák, az adóhatóság és a fejlesztési minisztérium is részt vett. A projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. A központi fizetési szolgáltatást az államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank – ismertették még májusban.
MTI
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 31. 07:47, csütörtök | Belföld
15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik
A kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy szeptember 1-jétől 15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik
2025. Július 31. 07:46, csütörtök | Belföld
Százezernél többen kezdhetik meg felsőfokú tanulmányaikat szeptemberben
A pótfelvételivel együtt százezernél többen kezdhetik meg felsőfokú tanulmányaikat szeptemberben
2025. Július 31. 06:00, csütörtök | Belföld
Továbbra is változatlan feltételekkel érvényesíthető a négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye
A négy vagy többgyermekes anyáknak 2020. január 1-je óta a kereső tevékenységből származó jövedelmük után nem kell szja-t fizetniük, ebben semmilyen változás nem történt.
2025. Július 30. 13:23, szerda | Belföld
Ma indul az új adategyeztetési kampány; a NAV ezúttal a hibás bevallásgyakoriságra figyelmeztet
A NAV ma értesíti azokat az adózókat, akik online számlaadat-szolgáltatásaik és pénztárgépadataik alapján 2025-ben átlépték az éves áfabevallásra vonatkozó értékhatárt, mégsem váltottak havi vagy negyedéves bevallásra.