Hírek
2019. Szeptember 12. 20:12, csütörtök | Helyi
NMHH Médiatanács: három vidéki rádió szólhat tovább
A szolgáltatók kérelmére a Médiatanács további öt évvel megújította a Karcag 88,0 MHz-en és a Kiskunfélegyháza 89,9 MHz-en üzemelő kisközösségi Karcag FM...
NMHH Médiatanács: három vidéki rádió szólhat tovább
Öt évvel meghosszabbította egy karcagi, egy kiskunfélegyházi és egy szentgotthárdi rádió jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi, e heti ülésén meghozott döntése szerint. A grémium elfogadta a kereskedelmi televíziók termékmegjelenítését elemző friss tanulmányt, amely szerint 2019 első félévében a csatornákon tizenöt százalékkal több ilyen típusú hirdetés jelent meg 2018 azonos időszakához képest. A testület a TV2 szolgáltatójára nem megfelelő korhatár-besorolás miatt 4,5 millió forintos bírságot, míg az RTL Klub szolgáltatójára nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 1,45 millió forintos bírságot szabott ki.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A szolgáltatók kérelmére a Médiatanács további öt évvel megújította a Karcag 88,0 MHz-en és a Kiskunfélegyháza 89,9 MHz-en üzemelő kisközösségi Karcag FM és Rádió Smile rádiók, valamint a Szentgotthárd 106,6 MHz és Felsőszölnök 97,7 MHz-en hallható Radio Monošter közösségi jellegű jogosultságát. A karcagi és a kiskunfélegyházi rádió 2024. december 20-áig, míg a szentgotthárdi 2025. január 1-jéig szólhat tovább.
Szállodákat, üdítőket és autókat hirdet a legtöbb termékmegjelenítés
A testület elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2019 első félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A hat hónap alatt összesen 17 796 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami tizenöt százalékkal meghaladta a 2018 azonos időszakában regisztráltakat (15 471). A legtöbb termékmegjelenítés az RTL Klub Reggeli (2298) című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1625) és a Drága örökösök (891) követett – a TV2 Bezár a bazár! (886) című műsora a negyedik helyet szerezte meg. A termékmegjelenítésekben 2519-féle márkát hirdettek, köztük egy diétás termék szerepelt a legtöbbet 456 alkalommal, és ez a márka állt az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél egy bútorüzlet volt az időszak vezető hirdetője 156 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem került be a top 10-be.
A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a közlekedési ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a közlekedési szektornál a személyautók szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 28. 16:00, csütörtök | Helyi
SOLYMÁSZ BEMUTATÓ A SZENT ERZSÉBET ÓVODÁBAN
Kerekre nyílt szemekkel csodálták az izgalmas solymász bemutatót a Szent Erzsébet Óvoda ovisai.
2024. Március 28. 14:00, csütörtök | Helyi
TANÚKAT HALLGATTAK MEG A TÁRGYALÁSON
2022. június 9-én érkezett bejelentés a rendőrségre, miszerint egy férfit megkéseltek Karcagon, a Déryné Művelődési Központ mögött. A férfi a támadást túlélte.
2024. Március 28. 12:00, csütörtök | Helyi
FÉLNEK, HOGY VESZÉLYBEN A BÉREMELÉS
Számítanak a további béremelésre a pedagógusok Karcagon is, és nem örülnének, ha Brüsszelben megint az uniós források visszatartása mellett döntenének. Félnek, hogy veszélyben a béremelés.
2024. Március 28. 10:00, csütörtök | Helyi
VÁDAT EMELT AZ ÜGYÉSZSÉG A KÜLÖNÖS VISSZAESŐVEL SZEMBEN
A Kunszentmártoni Járási Ügyészség rablás és lopás bűntette, valamint lopás vétsége miatt emelt vádat egy 25 éves tiszaföldvári férfivel szemben,