Hírek
2017. Június 27. 16:23, kedd |
				Belföld				
Forrás: mti
				
				Péntekig egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás mobilelőfizetők
 
				Péntekig egyeztethetik adataikat a szolgáltatókkal a feltöltőkártyás mobilelőfizetők.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NHMM) összesítése szerint a határidő előtt 3 nappal az ügyfelek körülbelül 60 százaléka végezte el a törvény által előírt azonosítást.
A hatóság keddi közleménye szerint nincs jogi akadálya annak, hogy a megszűnt szerződéseket újrakössék, és így az ügyfelek - bizonyos ideig - visszakaphassák a hívószámukat és egyenlegüket.
	
	A Magyar Telekom és a Telenor már közölte, hogy ezt a lehetőséget is biztosítja előfizetőinek - írták. Az NMHH ugyanakkor arra számít, hogy sokan szándékosan nem fognak egyeztetni, mert nem kívánják tovább használni a szolgáltatást.
	
	Kiemelték, hogy a 2017 előtt vásárolt előrefizetős (prepaid) SIM-kártyák adategyeztetésére online, telefonon vagy személyesen, illetve a Magyar Posta több száz kirendeltségén is van lehetőség. Az ügyfelek azonosítási kötelezettségét más európai uniós országok is bevezették: Belgiumban június 7-én járt le a határidő, az érintett kártyák több mint 10 százalékát (csaknem 400 ezret) blokkolták - tették hozzá.
	
	Az NMHH a határidő lejárta után ellenőrzi majd, hogy a szolgáltatók az előírásoknak megfelelően hajtották-e végre az adategyeztetést - áll a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 31. 08:05, péntek | Belföld
Nagy Márton: a gazdasági növekedés az idei évben 0,5 és 1 százalék között alakul
2025. Október 31. 08:04, péntek | Belföld
Orbán Viktor: lesz 14. havi nyugdíj
Lesz 14. havi nyugdíj - jelentette be Orbán Viktor kormányfő csütörtök este a Facebook-oldalán.
2025. Október 30. 07:34, csütörtök | Belföld
Miniszteri biztos: országszerte folyik a vasútállomások felújítása
2025. Október 30. 07:29, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: megindítjuk a háborúellenes országjárást
Megindítjuk a háborúellenes országjárást - erről posztolt Orbán Viktor miniszterelnök szerdán a Facebook-oldalán.
