Hírek
2012. Március 18. 14:07, vasárnap |
Belföld
Forrás: STOP / MTI
Szalonnázás közben ki gondol a spermiumra?
A sok telített zsírsavat tartalmazó étrend a spermiumszám csökkenésével köthető össze...
Míg az omega-3 zsírsavakat tartalmazó étrend mellett nagyobb a spermiumok koncentrációja - idézte amerikai kutatók megállapítását a BBC hírportálja (www.bbc.co.uk).
Jill Attaman, a bostoni Harvard Egyetem orvosi karának munkatársa csoportjával termékenységi klinikán vizsgált 99 férfit vont be tanulmányába. A résztvevőket a szokásos laboratóriumi vizsgálatokon túl kikérdezték étrendjükről is.
Megállapították, hogy azoknak a férfiaknak, akik a legtöbb zsírt fogyasztók csoportjába kerültek, átlagosan 43 százalékkal kevesebb volt a teljes spermiumszáma és 38 százalékkal alacsonyabb a spermiumkoncentrációja (egységnyi térfogatú ondófolyadékban található spermiumok száma), mint a legkevesebb zsírt fogyasztóké.
Ráadásul a legtöbb omega-3 telítetlen zsírsavat fogyasztó férfiaknál a spermiumok szerkezete egészségesebb volt, mint azoknál, akik a legkevesebb ilyen zsírsavat vették magukhoz. A vizsgálatban résztvevők 71 százaléka túlsúlyos vagy elhízott volt, ami szintén rossz irányban befolyásolja a spermiumok mennyiségét és minőségét is.
A tanulmányt a Human Reproduction című szakfolyóiratban ismertették részletesen.
MTI / STOP
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 15:00, péntek | Belföld
Ötvenhatan tettek esküt Magyarország hivatalos mentőcsapatánál, a HUNOR-nál
A katasztrófavédelem központi mentőszervezeténél 56-an tettek esküt, miután részt vettek egy háromnapos szimulációs gyakorlaton Hajdúszoboszlón, a Katasztrófavédelmi Kiképző- és Raktárbázison -
2026. Június 12. 12:00, péntek | Belföld
NAV: július 1-től hatályba lép a 3 eurós uniós vámszabály
Július 1-től Magyarországon is érvényesek az új uniós vámszabályok: az EU-n kívüli webáruházból rendelt, 150 euró alatti értékű csomagokban lévő áruféleségek után 3 eurós vámot kell fizetni
2026. Június 12. 07:13, péntek | Belföld
Kormányszóvivői tájékoztató: a diák- és a babaváró hitellel, a fővárossal és az egészségüggyel kapcsolatos döntéseket hozott a
2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld
Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben
Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek
