Hírek
2013. Február 14. 05:00, csütörtök |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Szívrohamhoz vezethet a túl sok kalcium
A kalciumban gazdag étrend és a kalcium-kiegészítők szedése akár duplájára is emelheti a szívroham miatt bekövetkező halálozások kockázatát, ha naponta 1,4 grammnál többet veszünk magunkhoz belőle - mutatott rá egy nagyméretű svéd tanulmány, amelyről a Health Day számol be.
Nők és férfiak egyaránt szednek kalcium-kiegészítőket a csontritkulás megelőzése érdekében. Nemrégiben azonban nemcsak a szív-és érrendszerre való jótékony hatást vélték felfedezni, hanem a túl magas kalcium-bevitelt összefüggésbe hozták a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatával.
Annak érdekében, hogy utánajárjanak, milyen károkat okozhat a túl magas kalciumbevitel, a svéd kutatók 61 ezer nő adatainak átfogó elemzését végezték el. A 19 éves után követés során közel 12 ezer nő vesztette életét, ebből négyezren kardiovaszkuláris betegségeknek köszönhetően, 1900-an szívproblémákban, 1100-an pedig stroke következtében.
A legnagyobb volt a halálozási ráta azok között a nők között, akiknek napi kalcium-bevitele meghaladta az 1,4 grammot. Másrészről azoknak a nőknek is megemelkedett halálozási kockázatuk, akik kevesebb mint 600 mg kalciumot vittek be szervezetükbe. A napi irányadó kalciumbevitel 1-1,2 gramm.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
