Hírek
2011. December 29. 07:05, csütörtök |
Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu
Teszt: Renault Latitude 2.0 dCi - A tökéletes hipnózis - FOTÓK

A magyar valóságtól elrugaszkodott V6-os után a racionálisabbnak tűnő kétliteres dízellel is kipróbáltuk a Renault nagyágyúját.
A mérsékelten népszerű Vel Satis már a múlté, és a hátrahagyott űrt a Renault a nálunk teljesen ismeretlen, koreai Samsung egyik modelljével szeretné betölteni. Nincs több bekategorizálhatatlan, extravagáns monstrum, a Latitude pontosan olyan, amilyennek egy zászlóshajónak lennie kell: kívül-belül hatalmas és elegáns szedán, minden földi jóval telezsúfolva. A koncepció ugyan támadhatatlan, de a középkategória öldöklő mezőnyében nagyon nehéz új belépőként érvényesülni. Tud-e újat mutatni egy kétéves koreai konstrukció a kifinomult európai vetélytársaknak? Meglepő, de tud, és mindjárt el is árulom, hogy miben.
Nyáron már járt nálunk a Latitude, csúcsfelszereltséggel és bivalyerős, háromliteres V6-os dízellel. Akkor nekem is volt alkalmam egy-két napig vezetni, és elég vegyes érzelmekkel adtam vissza. Azt tudtam, hogy szeretem, de hogy miért, arról fogalmam sem volt. Szerencsére a sors még egyszer összehozott a Latitude-del, így alkalmunk nyílt tisztázni a kapcsolatunkat. Ráadásul a mostani, kétliteres dízelről már el is hiszem, hogy lesz, aki majd megveszi. Akármennyire is jól hangzott a 240 lóerő és a 450 Nm, 12,5 millióért már BMW 520d-t lehet kapni. Azt meg ugye senkinek sem kell mondanom, hogy hazánkban mennyire fontos a kocsi orrán díszelgő embléma.
Pedig a Renault Latitude már ránézésre is egy meggyőző jelenség. Elsőre nagyon emlékeztet a Chevrolet Epicára, de mivel semmi kapcsolatot nem találtam a két modell között, valószínűleg csak a koreai ízlésvilágnak tudható be a hasonlóság. Formája elég egyszerű, de valamiért mégis inkább az elegáns szót használnám rá, nem pedig az unalmasat. A meseszép, gyöngyház-fehér fényezéshez jól megy a sok króm, de még a sötét hátterű fényszóró is. Az egyetlen szépséghiba a tengelytáv, ami elég rövid az autó hosszához képest. Ezt valamennyire ellensúlyozzák a nagy, 18 collos felnik, de ami a legfontosabb, hogy a belső tér méretén nem érződik a kompromisszum. És ezzel el is jutottunk oda, ahol a varázslat kezdődik.
A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 31. 07:47, csütörtök | Belföld
15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik
A kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy szeptember 1-jétől 15 százalékkal emelkedik a bére minden kormánytisztviselőnek, aki a területi közigazgatásban dolgozik
2025. Július 31. 07:46, csütörtök | Belföld
Százezernél többen kezdhetik meg felsőfokú tanulmányaikat szeptemberben
A pótfelvételivel együtt százezernél többen kezdhetik meg felsőfokú tanulmányaikat szeptemberben
2025. Július 31. 06:00, csütörtök | Belföld
Továbbra is változatlan feltételekkel érvényesíthető a négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye
A négy vagy többgyermekes anyáknak 2020. január 1-je óta a kereső tevékenységből származó jövedelmük után nem kell szja-t fizetniük, ebben semmilyen változás nem történt.
2025. Július 30. 13:23, szerda | Belföld
Ma indul az új adategyeztetési kampány; a NAV ezúttal a hibás bevallásgyakoriságra figyelmeztet
A NAV ma értesíti azokat az adózókat, akik online számlaadat-szolgáltatásaik és pénztárgépadataik alapján 2025-ben átlépték az éves áfabevallásra vonatkozó értékhatárt, mégsem váltottak havi vagy negyedéves bevallásra.