Hírek
2012. Augusztus 20. 05:00, hétfő |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Veszélyes lenne a tojás?
A tojás sárgája a táplálkozásban csaknem annyira káros az érrendszerre, mint a dohányzás - állítják kanadai kutatók. A Nyugat-Ontariói Egyetem 1200 alanyon végzett ultrahangos szívvizsgálatokat - férfiakon és nőkön vegyesen -, átlagéletkoruk 61,5 év volt.
Az alanyokkal kérdőívet töltettek ki életmódjukról, étkezési szokásaikról, ételeikről. A kutatók arra jutottak, hogy az erek meszesedése, az érfalak rugalmatlanná válása 40 év felett lineárisan nő, de rendszeres dohányzás és - a koleszterinben igen gazdag - tojássárgája fogyasztása mellett a növekedés exponenciális, azaz jóval erőteljesebb.
A felmérés szerint a heti három tojásnál többet evőknél lényegesen előrehaladottabb volt az érfalak károsodása, mint azoknál, akik hetente legfeljebb két tojást ettek - számolt be az Inforádió.
David Spence - a felmérés vezetője - elmondta, hogy a tojás sárgája nemtől, vérnyomástól, dohányzástól, cukorbetegségtől, testtömegindextől függetlenül rontja mindenki ereinek állapotát - adta hírül a The Sun című brit lap.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 12:00, szombat | Életmód
Teljesen átszerveznék a közmédia intézményrendszerét
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
