Blog | 67-es út
2012. Augusztus 10. 21:00, péntek
Európa itt épül?

Hatalmas építkezések a négyesen. Kell ez nekünk?
Biztosan sokan látták már, mekkora munkák zajlanaka vasút mentén meg anégyesen. Szokatlan ez karcagi szemmel, az ilyesmi ritka errefelé. A laktanyánál aluljáró lesz! Erre azt mondom, oké! Ugye ott az ipari park, a laktanya, a Penny raktár, sokan mennek arrafelé bringával vagy akár gyalogosan, szóval eddig nem volt egyszerű keresztezni a főút forgalmát. Amúgy itt állítólag lesz körforgalom is, Ladány felé. Talán abba fog belemenni az aluljáró azon része, amely arrafelé vezet?
Apropó Ladány! Ki járt arra mostanában kocsival? Gondolom jó páran. És ki tudja megmondani, hogy milyen útépítési munkák zajlanak arra,nem sokkala ladányi balra lekanyarodó előtt? Mi lesz ott, a semmi közepén, ami miatt hónapok óta egy sávon lehet közlekedni, és úgy fel tud torlódni a forgalom, hogy sokszor Apaváránál van a vége? Mindent ki szoktak táblázni, hogy kérem ilyen pályázat, meg olyan terv, és az és ez lesz itt. Na, ilyen tábla arrafelé nem látható. Aki tudja, mondja már meg, mert a fene majd megesz. (Látszólag csak az út nyomvonalát rakják arrébb jó 5 méterrel,tesznek bele egy kunkort. De minek?)
Vissza a témához, a laktanyás aluljáró tényleg rendben van. De ami Karcagpusztánál történik, az ép ésszel fel nem fogható. Ugye ott torkollik be a régi négyes az újba. Igaz, hogy keresztezi az út a sínpárt, de akkor is, ez túlzás. Mert állítólag van olyan uniós előírás, hogy útfelújításoknál, csomópontok kialakításánál nem keresztezheti egymást az autók és a vonatok útja. Vagyis alatta vagy fölötte kell megoldani. Erre példa a laktanyai kubikolás, de erre ellenpélda a téglagyári átkelő. Oda nem kellett felüljáró, de még aluljáró sem. Persze ott nem közvetlenül a főútvonalba csatlakozik a vasúti átjáró, hanem jó pár száz méter még van, mire elérjük a főutat. Erről van szó szerintem a régi négyes becsatlakozásánál is, vagy legalábbis majdnem. Oda miért igen, ide miért nem? Egyetlen egy dologra tudok gondolni, a vasúti átjáró és a főút közti távolság nem egyforma. De tényleg ez az ok?
Hogy naponta hány kocsi megy fel a négyesre Karcagpusztánál, fogalmam sincs. 100? 500? 1000? Passz. Biztosan megelőzte a beruházást egy alapos felmérés, mely fontossági sorrendben valahogy csak maga mögé utasította mondjuk Kabát, pedig ott is szépen fel tudnak torlódni a sorompó szabad jelzésére váró autók. Vagy megelőzte a Ladánynál a felüljáró előtt balra kanyarodó román járművek forgalmát, pedig ha valahová, akkor oda indokolt lett volna egy felüljárót építeni, hogy minél hamarabb hazahúzhassanak a szabályokra nagy ívben tevő, agresszív, idegbeteg román sofőrök. (Bár ott igazán egy elkerülő lenne a legjobb megoldás, meg ráadásul a sínt se kell keresztezni.)
Na mindegy, Karcagpusztánál felüljáró lesz, az biztos, ha kell, ha nem. Persze, örüljünk neki, nekünk attól nem lesz rosszabb. Ez tény. Kicsit olyan ez, mint az az uniós pénz, amin mondjuk iskolai digitális táblát kell venni, mert erre adják. Az meg, hogy az iskola nem tudja kifizetni a villanyszámlát, így be se dugja a csodamasinát, meg hogy krétára sincs pénze, senkit nem érdekel.